Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mit ze na cyklu nie ma znaczenia proporcja b/w/t,Ważne aby zgadzał się bilans kalor.
#1
Nieprawdziwy mit , ze na cyklu nie ma znaczenia proporcja b/w/t , Ważne aby zgadzał się bilans kaloryczny





Jeśli myślisz, że jakość pożywienia nie ma znaczenia – proponuję wykonać lipidogram (HDL, LDL, cholesterol, trójglicerydy), morfologię krwi, badania nerek, wątroby oraz serca. Przez podobne myślenie umrze niejeden zapaleniec.




Fakty:

• tłuszcze trans– występują masowo w wysoko przetworzonych produktach (np. fast food, ciastka, przekąski, słodycze, chipsy, słone przekąski itd.),

• tłuszcze nasycone występują we wszystkich tłustych produktach np. sery żółte, masło, sery topione, ser mascarpone, mleko, twaróg, masło orzechowe (np. w tym ostatnim aż 22 g tłuszczy nasyconych w 100 g!)

• wszystkie smażone np. w głębokim oleju potrawy również są toksyczne,

podobnie gwoździem do trumny „koksa” jest syrop glukozowo-fruktozowy, spulchniacze, aromaty, konserwanty,

• ”Na cyklu” powinieneś szczególnie zadbać o profil lipidowy – gdyż np. testosteron (w mniejszym stopniu) i winstrol (w katastrofalnym stopniu) – wpływają na lipidogram. Wg badań: podawanie 6 mg stanazololu dziennie, przez 6 tygodni spowodowało spadek HDL-cholesterolu o 33%, a frakcji HDL2 o 71%!. Dla porównania testosteron (długie estry) w dawce 200 mg tygodniowo zredukował poziom HDL o 9% (i to tylko wybranej frakcji, HDL3). Ale to nie wszystko poziom LDL (złego cholesterolu) zwiększył się o 29% wskutek kuracji winstrolem, a zmniejszył się o 16% u zawodników którym podawano sam testosteron enanthate [JAMA. 1989]





• Wniosek?

Zabdaj o podaż tłuszczy w granicach 17-30% (zbyt niski poziom źle wpływa na testosteron, zbyt wysokie źle na mięśnie i stan zdrowia – serce, układ krążenia),
• W tym: tłuszcze nasycone <7%,
• wielonienasycone 6-10%,
• jednonienasycone 10-15%,
• tłuszcze trans < 2%,
• powszechne jest: nadmierne spożywanie o6, a zbyt mała konsumpcja omega-3,




Jakość i odpowiednie proporcje pokarmu są stokrotnie ważniejsza od jego ilości! Wygląd twojej sylwetki i zdrowie zależą właśnie od tego co zjadasz. Bilans energetyczny to nie wszystko. Jesz śmieci – zapłacisz za to – jak nie teraz, to za kilka lat. Dodatkowo otłuszczenie dla osoby ćwiczącej powinno być ostatnim celem treningowym – katastrofalnie niszczysz jakość swoich mięśni. Sylwetka nabiera wyglądu ludzika Michelin. Celowo upraszczam to zagadnienie – gdyż wpływ diety zależy od indywidualnych predyspozycji genetycznych danej osoby. Przykładowo – Schwarzenegger nie stronił od alkoholu i narkotyków (słynna scena ze starego filmu, gdy pali jointa) – ale... co nie zaszkodziło Arnoldowi może przyczynić się do porażki innej osoby. Jeden człowiek będzie niezdrowo się odżywiać, bezsensownie trenować i doskonale wyglądać, inny z wzorową dietą i treningiem nic nie osiągnie. Jeden palacz umrze po 40-tce na raka, inny mając 90 lat będzie nadal palił papierosy czy fajkę. Nikt nie mówił, że natura sprawiedliwie rozdziela karty.




Jeśli chodzi o dalszą część mitu – wielu teoretyków głosi, że:

Cytat:
Cytat:”liczy się tylko całkowity bilans energii – a procentowe proporcje składników (białka, tłuszczy i węglowodanów) nie mają znaczenia”.



Jeśli to byłaby prawda – mógłbyś
• zjadać np. 600 g białka dziennie, a o połowę mniej węglowodanów i „rosnąć” (a tak się nigdy nie stanie),
• nie zaspokajać zapotrzebowania na niezbędne tłuszcze i trenować bez kontuzji,
• dostarczać 1 g białka na kilogram masy ciała, kilka g węglowodanów i nieco tłuszczy i notować przyrosty mięśni,



Jest to bzdura, z wielu powodów:


1 Białko jest kiepskim materiałem energetycznym, efektywnie 1 g białka dostarcza tylko 4 kcal; dla porównania 1 g tłuszczy 9 kcal, a 1 g węglowodanów 4 kcal , chociaż przy niedoborze kalorii , nadmiar białka zostaje zamieniony na węglowodany.
(Źródło: "Zapotrzebowanie na białko w sporcie", Dariusz Szukała – Centrum Edukacji i Żywienia Sportowego PROFI MEDSPORT).

2 Białka, tłuszcze i węglowodany mają diametralnie różny wpływ na metabolizm (patrz: termiczny efekt posiłku)! „Badania pokazują, że proteiny zwiększają tempo przemiany materii o około 25% ilości dostarczonej energii netto, tłuszcz o 5 – 10%, a węglowodany o około 6%. Tak więc jak łatwo zauważyć na podstawie powyższych danych skład jakościowy diety może wpływać na proces wydatkowania energii!" (Źródło: Czym jest termogeneza i jaki ma wpływ na pracę nad sylwetką )

3 Tłuszcze mają znaczący wpływ na produkcję testosteronu, białka i węglowodany znacznie mniejszy. Specjaliści wiążą produkcję testosteronu z zawartym w pokarmie „cynkiem, cholesterolem, witaminami z grupy B i kwas arachidonowym np. [...] zalecany pokarm to ostrygi, jajka, wołowina, czosnek i brokuły”
Źródło: Najlepsze i najgorsze pożywienie do zmiany poziomu testosteronu - październik 2009.

4 Nadmiar węglowodanów (szczególnie prostych) – szybko owocuje (przy dodatnim bilansie kalorii) zatłuszczeniem zawodnika (wpływ na insulinę), zaś nadmiar białka (nawet kosmiczne dawki 4,4 g na kg m.c.) wg badań przyczyniają się do spadku ilości tkanki tłuszczowej! W badaniu: “The effects of consuming a high protein diet (4.4 g/kg/d) on body composition in resistance-trained individuals” grupa kontrolna (1.8 g białka na kg m.c.) zdobyła 1.3 kg mięśni, grupa 4.4 g białka na kg m.c. ledwie 1.9 kg. Jak widać jest to różnica 600 g (przy kosmicznym koszcie dostarczania ponad 4 g białka na kg m.c.!) Spadek ilości tkanki tłuszczowej był porównywalny w obu grupach. Wniosek? Nadmiar białka nie ma prawa utuczyć zawodnika.




OPRACOWANIE _KNIFE_ BODY-FACTORY


Załączone pliki Obrazki
   
Odpowiedz
#2
trafiła sie tu chyba literówka bo 1g biłaka to ok 4kcal z tego co pamiętam
Odpowiedz
#3
Gdzieś ostatnio czytałem, że 1g białka to nie do końca 4kcal dla organizmu, bo tyle samo potrzebuje żeby go strawić, więc chyba dlatego autor napisał 0,8kcal. Aleeee mogę się mylić Tongue
Odpowiedz
#4
Zgadza się. Poprawione Smile
Odpowiedz
Topic Options
Skocz do:


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Skóra i syfy na cyklu - jak dbać, zapobiegać, zwalczyć KobietaNAbombie 1 2 579 07.09.2018, 10:40
Ostatni post: satyr88
  Czy jest możliwe budowanie suchej masy mięśniowej na cyklu ? SCREAM 0 2 492 21.11.2017, 14:28
Ostatni post: SCREAM
  Odstawianie koksu czyli zejscie z cyklu SCREAM 0 4 734 28.09.2017, 11:31
Ostatni post: SCREAM
  PCT- czyli odblokowanie po cyklu SCREAM 1 12 269 20.12.2016, 22:03
Ostatni post: fitAyaa
  Co się dzieje, kiedy zawodowiec schodzi z cyklu sterydami ? SCREAM 0 10 470 27.09.2016, 09:37
Ostatni post: SCREAM
  Relacja z cyklu na kozierdce SCREAM 0 5 814 24.07.2016, 11:10
Ostatni post: SCREAM
  Wahania hormonów i innych parametrów podczas cyklu SCREAM 0 4 203 18.07.2016, 12:55
Ostatni post: SCREAM
  PCT- czyli odblokowanie po cyklu csm 6 21 302 09.09.2015, 10:37
Ostatni post: MłodyKot
  MINI BIBLIA GH15 - Opis cyklu ,czyli jak w 3mc zmienić swoje ciało nie do poznania csm 1 17 308 07.07.2015, 01:46
Ostatni post: Mariusz69
  Rotacja węglowodanami w cyklu na masę jakościową. SCREAM 1 7 620 07.02.2015, 12:14
Ostatni post: Dr. Blue



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości