Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy realne są błyskawiczne przyrosty masy mięśniowej poprzez stosowanie dopingu?
#1
Czy realne są błyskawiczne przyrosty masy mięśniowej poprzez stosowanie dopingu?


Mit powstał przez ludzi nie odróżniających retencji wody, przyrostu glikogenu oraz nabierania tłuszczu od suchej masy mięśniowej.


Masa ciała całkowita to m.in.

• Mięśnie,
• Kości,
• Zatrzymana w tkankach woda, elektrolity,
• Glikogen,
• Masa narządów wewnętrznych,
• Skóra,
• Tkanka łączna,
• Tłuszcz niezbędny,
• Tłuszcz zapasowy,




Sucha masa ciała (ang. lean body mass, lean weight, lean tissue) - termin ten odnosi się do spalających kalorie składników ciała, włączając mięśnie, kości, organy wewnętrzne i tkankę łączną + tłuszcz niezbędny.

Możesz nabrać 10 kg masy miesięcznie i więcej – ale nie ma to niewiele wspólnego z przyrostem tkanki mięśniowej. Znam przypadek zawodnika który w ciągu kilku dni po anapolonie zwiększył masę ciała o 5 kg (silna retencja wody). Zwiększył masę ciała, nie masę mięśni. Z braniem oxymetholonu wiążą się gigantyczne skutki uboczne i retencja wody – która powoduje skoki wagi. Po odstawieniu preparatu cała „masa” (zatrzymana w tkankach woda) szybko się ulatnia, jak woda z gorącej patelni.

Jeśli myślisz, że po 100 tabletkach „metki” i 20 strzałach omnadrenu w parę tygodni zmienisz się w Pudziana lub Burneikę – to albo jesteś bardzo głupi albo bardzo naiwny (albo jedno i drugie).

Zasada malejącego zysku: im jesteś bardziej zaawansowany i umięśniony – tym zmiany w twojej sylwetce będą coraz mniejsze. Z czasem nawet duże dawki SAA (600-800 mg testosteronu tygodniowo + 400-600 mg trenbolonu + 300-400 mg winstrolu i podobne kombinacje) przynoszą niewielkie zmiany w sylwetce – a na początku nawet 300 mg i to samego testosteronu tygodniowo - wywiera kolosalne efekty.




Wg badań naukowych:

Cytat:
Cytat:stwierdzono, że u wyczynowego kulturysty biorącego 371 mg sterydów tygodniowo, po roku poziom HDL spadł z 1.59 do 0.44 mmol/l), a HDL2- z 0.42 do 0.01 mmol/l. Zawodnik brał sterydy nieprzerwanie, z wyjątkiem 4 tygodniowego okresu odstawienia w środku roku. Niskie dawki – mogą dziwić, ale było to badanie z 1985 roku, gdzie spotykano niewielkie dawkowania (jak na współczesne standardy). W ciągu roku kulturysta ten zdobył 7 kg beztłuszczowej masy (mięśnie).

Źródło:Int J Sports Med. 1985 Feb;6(1):24-9. “Physical health and fitness of an elite bodybuilder during 1 year of self-administration of testosterone and anabolic steroids: a case study”.

Realny przyrost wyniósł więc nieco ponad 0,5 kg mięśni miesięcznie.





Kolejne badanie, na początkujących – stąd i większe przyrosty:


Cytat:
Cytat:Przy 600 mg testosteronu enanthate tygodniowo, w ciągu 20 tygodni zawodnik zyskał 8 lub 9 kg (w zależności od przyjętej metody mierzenia masy) beztłuszczowej masy (mięśnie). Jednocześnie stracił 1-2 kg tłuszczu”.
Źródło:Testosterone dose-response relationships in healthy young men




Mówimy o 5 miesiącach cyklu na sterydach, a więc u początkujących realne było zdobycie 1.6 -1.8 kg miesięcznie. Przy czym należy podkreślić, że mężczyźni nie mieli kontaktu ani z dopingiem, ani z treningiem siłowym (nie trenowali siłowo w trakcie brania środków dopingujących)!

Kolejne badanie, niemal identyczne rezultaty:


W ciągu 8 tygodni ćwiczeń, masa mięśni zwiększyła się ledwie o około 1 kilogram - niezależnie czy był to program FBW czy treningu dzielonego. A więc realny przyrost to znów w najlepszym razie 500 g mięśni miesięcznie.



Cytat:
Cytat:• na początku w badaniu uczestniczyło 27 osób, 19 je ukończyło (8 tygodni ćwiczeń),
• czas odpoczynku między seriami wynosił 1-2 minuty,
• wzrost: 173.58 ± 8.71 cm w grupie FBW, 167.47 ± 7.44 cm w grupie split,
• masa ciała: 80.27 ± 12.81 kg w grupie FBW, 81.72 ± 15.95 kg w grupie split,
• średnio badani mieli staż treningowy wynoszący 47.50 ± 46.14 miesięcy w grupie FBW (4 lata = 48 miesięcy) oraz 55.22 ± 31.56 (ponad 4,5 roku) w grupie split,

Cytat:
Cytat:Sucha masa ciała (LBM czyli głównie mięśnie) zwiększyła się o w ciągu 2 miesięcy ćwiczeń o: 1.06 kg ± 1.78 kg w grupie FBW oraz 0.99 kg ± 1.31 kg w grupie treningu dzielonego



Podsumowując: wg szacunków w ciągu 60 dni na „cyklu” możesz zdobyć 2-2,5 kg masy mięśniowej. A i to w najlepszym razie. Bardziej zaawansowani, na każdy kilogram masy mięśniowej mogą poczekać nawet 2-3 miesiące.


Załączone pliki Obrazki
   
Odpowiedz
Topic Options
Skocz do:


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przyrost masy mięśniowej jest ściśle związany z hormonami SCREAM 0 559 21.12.2019, 12:52
Ostatni post: SCREAM
  Najczęstrze błędy popełniane przy budowaniu masy SCREAM 0 2 255 24.02.2019, 20:54
Ostatni post: SCREAM
  Stosowanie anabolików, czyli steroidów anaboliczno - androgennych przez młodzież SCREAM 0 1 331 28.12.2018, 20:23
Ostatni post: SCREAM
  Nauka od strony kuchni dopingu SCREAM 0 961 15.12.2018, 14:32
Ostatni post: SCREAM
  Lekarze nazwali ich bestiami i trzymają pod kluczem..Lata dopingu zrobiły swoje SCREAM 0 3 194 23.10.2018, 10:53
Ostatni post: SCREAM
  Burzliwa historia dopingu SCREAM 0 1 417 09.10.2018, 11:35
Ostatni post: SCREAM
  Sterydy - Obsesja na punkcie masy SCREAM 1 3 626 31.08.2018, 19:40
Ostatni post: martyna96
  Mity żywieniowe związane z budowaniem masy mięśniowej SCREAM 0 2 329 30.08.2018, 11:05
Ostatni post: SCREAM
  Idole i głupcy dopingu SCREAM 0 2 578 18.04.2018, 09:58
Ostatni post: SCREAM
  Efekty dopingu mogą się utrzymywać nawet 10 lat SCREAM 0 2 197 04.04.2018, 09:51
Ostatni post: SCREAM



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości