Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Najczęstrze błędy popełniane przy budowaniu masy
#1
Niedokładna kaloryczność

Nie zwracaj uwagi tylko na samą ilość kalorii, ale ilości makroskładników – czyli węglowodanów, białka i tłuszczy. Z powodu takiego braku danych, wielu kulturystów nie traciło wagi w stopniu przez siebie oczekiwanym, a jeszcze inni na domiar złego zamiast gubić kilogramy, to je zdobywali. Nie popełniajcie błędu złego określania zawartości kalorycznej przyjmowanego pokarmu. Sukces w kulturystyce wymaga dokładnych danych. Zamiast szacować na oko , najlepiej skorzystać z gotowych tabel kaloryczności oraz zaopatrzyć się w dokładną wagę



Niecierpliwość

Wielu kulturystów przechodzi od jednej diety do drugiej bez wystarczającego okresu przeznaczonego na prawidłowe zapoczątkowanie kolejnej metody żywieniowej. Takie przestawienie zajmuje przynajmniej trzy tygodnie. Jeśli rozpoczynasz dietę bogatą w węglowodany, przy umiarkowanej zawartości białka i małej ilości tłuszczu, o zredukowanej wartości kalorycznej, a twoim celem jest pozbycie się tkanki tłuszczowej, to wizualnych zmian możesz oczekiwać po mniej więcej 21 dniach. Nie osądzaj zbyt wcześnie zmian swojej sylwetki.



[b]Niesystematyczne jedzenie [/b]

Jeśli chcesz przybrać na wadze, kluczem do tego jest konsekwencja, a przypadkowe odżywianie nie wpływa na postępy. Jeśli ciężko pracujesz nad masą lub robisz „rzeźbę”, to w każdym z tych przypadków najlepszym rozwiązaniem jest jedzenie pięć razy dziennie co około 3 godziny. Takie podejście zwiększa masę mięśni z powodu podwyższonej przyswajalności pożywienia przez organizm.



Przejadanie się

Atleci próbujący zwiększyć masę mięśni często przesadzają i spożywają ogromne ilości kalorii, które są potem zamieniane w tkankę tłuszczową. Niektórzy kulturyści stosujący ubogą w tłuszcze dietę, stale mają kłopoty z nadmierną tkanką tłuszczową z powodu pochłanianych olbrzymich porcji węglowodanów. Oczywiście węglowodany są potrzebne w ciężkim treningu, są też pomocne podczas regeneracji sił. Jednak organizm przyjmuje tyle ile mu potrzeba, resztę szybko obraca w tłuszcz. I dobra rada... PAMIĘTAJCIE O ROTACJI WĘGLOWODANAMI...



Niedociągnięcia indywidualnej diety

Nie ma nic złego w uczeniu się od innych kulturystów tego, co oni robią. Jednakże dieta Doriana Yatesa jest zupełnie inna od tej jaką stosował Nasser El Sonbaty. To co mają wspólnego to indywidualny albo zwyczajowy sposób podejścia do zagadnienia odżywiania. Dieta Doriana nie przyniosłaby prawdopodobnie spodziewanych korzyści Nasserowi i tak samo zapewne w odwrotnym przypadku. Dbałość o zachowanie szczegółów dotyczących pożywienia i znajomość reakcji własnego organizmu na wybrane składniki pokarmowe, pozwala na opracowanie idealnej pod względem własnych potrzeb diety




Całkowite wyeliminowanie tłuszczy

Ograniczenie spożywanych tłuszczów daje spodziewane wyniki, natomiast całkowita eliminacja tego składnika z diety, składającej się z bardzo ubogich w tłuszcze ryb, czy odżywek białkowych może doprowadzić do wzmożonego metabolizmu tłuszczów. Pożywienie o niskiej zawartości tłuszczów, zawierające niezbędne kwasy tłuszczowe, jest w pełni użyteczne podczas regeneracji organizmu i jego wzrostu. Wpływa też na prawidłowy przebieg procesu metabolizowania nią tłuszczów.


Załączone pliki Obrazki
   


....Bierzesz jak dziecko , wyglądasz jak dziecko...

Właściciel serwisu
CIEMNA STRONA MOCY

http://www.ciemnastronamocy.pl
http://www.facebook.com/pages/Ciemna-Str...e=bookmark
https://www.facebook.com/profile.php?id=100011720734408


Odpowiedz
Topic Options
Skocz do:


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Błędy kobiet na SAA - cz. I 'TRENINGOWA' KobietaNAbombie 0 2 398 15.09.2018, 09:38
Ostatni post: KobietaNAbombie
  Błędy podczas redukcji SCREAM 0 1 804 03.09.2018, 10:29
Ostatni post: SCREAM
  Sterydy - Obsesja na punkcie masy SCREAM 1 3 493 31.08.2018, 19:40
Ostatni post: martyna96
  Mity żywieniowe związane z budowaniem masy mięśniowej SCREAM 0 2 231 30.08.2018, 11:05
Ostatni post: SCREAM
  Czy jest możliwe budowanie suchej masy mięśniowej na cyklu ? SCREAM 0 2 495 21.11.2017, 14:28
Ostatni post: SCREAM
  Robienie masy SCREAM 1 6 723 24.03.2016, 14:28
Ostatni post: SCREAM
  Sterydy - Obsesja na punkcie masy csm 3 10 220 06.10.2015, 17:51
Ostatni post: mat
  PIĘĆ SPOSOBÓW PRZYJMOWANIA BIAŁKA W CELU ZWIĘKSZENIA MASY SCREAM 0 7 498 22.07.2015, 21:46
Ostatni post: SCREAM
  Siła nie zależy od masy ciała csm 0 11 668 05.05.2015, 12:48
Ostatni post: csm
  Jakie są sposoby na utrzymanie masy mięśniowej i rozbudowę mięśni? csm 1 6 991 16.04.2015, 13:38
Ostatni post: bololol



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości