Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Błędy podczas redukcji
#1
Błędy podczas redukcji


Jak wiadomo kulturystyka to nie tylko budowanie masy mięśniowej , ale robienie redukcji .. szczególnie wtedy kiedy mamy nadmiar tkanki tłuszczowej


Jak wiadomo – budowanie suchej masy mięśniowej bez nabrania chociażby odrobiny tłuszczu jest bardzo ciężkie . Dlatego większość osób po okresie „masowania” przechodzi na czas redukcji, aby pozbyć się nagromadzonej tkanki tłuszczowej.

Wiele osób próbuje pozbyć się tkanki tłuszczowej lecz efekty tego są różne. Jeśli przestrzegasz zasad obowiązujących podczas spalania tkanki tłuszczowej, tłuszcz będzie znikał z tygodnia na tydzień. Jeśli ich nie przestrzegasz – okres redukcyjny może pójść na marne  nawet jeśli będziesz stosować środki typu Gh, t3 , peptydy.



Poniżej przedstawiono podstawowe błędy popełniane podczas redukcji.



Błąd 1 – Jesz za dużo!

Niby oczywiste, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego ile zjada podczas jednego dnia. Wiadomym jest, że aby tracić na wadze, należy spożywać poniżej dziennego zapotrzebowania kalorycznego. W Internecie jest mnóstwo diet ułożonych przez amatorów, którzy układają diety wedle wyssanych z palca teorii. Przykładowa sałatka na bazie oliwy z oliwek. Oczywiście jest to idealny posiłek, ale tylko jeśli przygotowany zostanie z rozsądkiem i umiarem. Przykładowo jeśli do sałatki dodasz 5gram oliwy, a 25gram oliwy jest to znaczna różnica, która może zaważyć na efektywności diety.



Błąd 2 – Nieodpowiednie proporcje makroskładników.

Jeśli Twoim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej podczas minimalnego spadku mięśniowego, musisz koniecznie pamiętać o zachowaniu odpowiedniego podziału makroskładników w swojej diecie (białko, węglowodany, tłuszcze). Na większość osób najefektywniejszym podziałem jest 50/30/20 (%węglowodany/ %białko/ %tłuszcz). Zasada ta nie jest idealna dla wszystkich lecz sprawdza się u większości.  Oczywisćie są diety tłuszczowe i białkowe gdzie proporcje makry wyglądają inaczej.



Błąd 3 – Kalorie z płynów.

Jeśli Twoim jedynym źródłem płynów jest woda, odpuść sobie ten podpunkt. Jeśli natomiast lubisz pić kawę czy herbatę, to pamiętaj że każda łyżka cukru to 6g węglowodanów – nieodpowiednich podczas redukcji. Jeśli lubisz napoje, soki i inne tego typu płyny, wiedz, że praktycznie każdy jest słodzony cukrem. Wyjątek stanowią płyny słodzone „słodzikami”, które nie zawierają kalorii. Pamiętaj o tym podczas redukcji – nie licząc kalorii z napojów możesz pominąć nawet kilkaset kalorii w ciągu dnia!



Błąd 4 – Zdrowe jedzenie również jest kaloryczne.

Zdrowe posiłki podczas redukcji są wskazane, jednak jedząc za dużo zdrowego jedzenia – efektów redukcji nie będzie. Jeśli w diecie jest napisane kilka orzechów to nie oznacza kilka garści orzechów. Pamiętaj, że ujemny bilans kaloryczny to podstawa!



Błąd 5 – Zbyt słaby trening.

Jeśli Twoim celem jest zachowanie tkanki mięśniowej przy utracie tkanki tłuszczowej to nie możesz zapomnieć o treningu siłowym. Jest to niezbędne w przypadku chęci zachowania ciężko wypracowanych mięśni. Mocny trening siłowy będzie dawał odpowiedni impuls mięśniom, aby nie traciły na swojej objętości. Trening aerobowy powinien być tylko dodatkiem w celu palenia dodatkowych kalorii i podkręcenia metabolizmu.



Błąd 6 – Stres.

Jeśli się stresujesz – Twój organizm wytwarza kortyzol powyżej normy. Przewlekle podwyższony poziom kortyzolu może być odpowiedzialny za zwiększenie magazynowania tkanki tłuszczowej (nie mówiąc o innych konsekwencjach). Nawet jeśli Twój trening i dieta są dopięte na ostatni guzik, zbyt wysoki poziom kortyzolu może powodować słabsze efekty.



Błąd 7 – Sen.

Zarówno stres jak i brak snu podnosi poziom kortyzolu. Jeśli śpisz zbyt krótko, Twój organizm  traci wrażliwość insulinową, przez co efekty redukcji również mogą być pogorszone. Staraj się sypiać minimum 7 godzin dziennie, aby w pełni zregenerować organizm. Lepsza regeneracja oznacza więcej energii do spalania tkanki tłuszczowej.


Załączone pliki Obrazki
   


....Bierzesz jak dziecko , wyglądasz jak dziecko...

Właściciel serwisu
CIEMNA STRONA MOCY

http://www.ciemnastronamocy.pl
http://www.facebook.com/pages/Ciemna-Str...e=bookmark
http://www.facebook.com/xSCREAMxx

Odpowiedz
Topic Options
Skocz do:


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Błędy kobiet na SAA - cz. I 'TRENINGOWA' KobietaNAbombie 0 1 387 15.09.2018, 09:38
Ostatni post: KobietaNAbombie
  Kofeina podnosi poziom testosteronu i obniża ból podczas wysiłku fizycznego SCREAM 0 4 021 21.09.2017, 12:23
Ostatni post: SCREAM
  Wahania hormonów i innych parametrów podczas cyklu SCREAM 0 3 493 18.07.2016, 12:55
Ostatni post: SCREAM
  Oszukane posiłki na redukcji ? SCREAM 0 3 239 28.07.2015, 20:35
Ostatni post: SCREAM
  JAK NIE ZEPSUĆ REDUKCJI ? csm 0 4 576 15.04.2015, 16:30
Ostatni post: csm
  Czy na redukcji konieczne jest robienie cardio ? csm 2 8 023 03.03.2015, 20:37
Ostatni post: Moaner
  Skutki uboczne podczas zażywania sterydów csm 0 3 896 16.02.2015, 20:51
Ostatni post: csm
  Jak spalać tłuszcz a nie mięśnie na redukcji ? csm 0 10 586 17.01.2015, 23:59
Ostatni post: csm
  Co grozi sportowcom za przyjmowanie sterydów podczas swojej zawodowej kariery. csm 0 2 647 26.11.2014, 00:14
Ostatni post: csm
  Skutki uboczne podczas zażywania sterydówy. csm 0 3 489 06.09.2014, 10:37
Ostatni post: csm



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości