Zaloguj się Nowe konto


Viewing mode Tryb drzewa | Tryb normalny
Dieta na mase , czyli ak zmieścić tyle jedzenia z tych samych produktów
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 


clockposted 09.10.2017, 12:38
Post: #1
Dieta na mase , czyli ak zmieścić tyle jedzenia z tych samych produktów

Owszem , przez jakiś okres czasu można wtryniać cyca i ryż , ale po xxx tygodniach takiego jedzenia , wpycha się go na siłę...popija wodą....byleby tylko w siebie wcisnąć...Często powoduje to niechęć do jedzenia.... Nie wiem jak Wy , ale ja tak miałem wiele razy... połykanie jedzenia i popijanie woda...jak tabletki..byleby dostarczyć tylko tych cholernych kalorii Wink .... człowiek jest syty... a tu ciach ... mijają 2-3 godziny , nie czuje się wogóle głodu a tu trzeba jeść kolejny posiłek..

Słowo „dieta” zazwyczaj kojarzone jest z odchudzaniem, a znaczna część artykułów dotyczących problemów z realizacją żywieniowych założeń poświęcona jest kwestii radzenia sobie z towarzyszącym restrykcjom kalorycznym uczuciem głodu. Tymczasem są jednostki, które mają odmienny problem, a mianowicie – chcą zwiększyć masę ciała, ale nie są w stanie zjeść tyle ile powinni by uzyskać zadowalające postępy.

Upowszechniło się takie przekonanie, zgodnie z którym dieta wspomagająca rozbudowę muskulatury opiera się głównie na ryżu, chudym mięsie, nabiale, białkach jaj i otłuszczonym twarogu. Chociaż trudno zarzucić wymienionym przed chwilką produktom, że są niezdrowe czy też – bezwartościowe, to praktyka pokazuje, że traktowanie ich jako bazy codziennego menu nie służy optymalizacji efektów. Na forach internetowych znaleźć można niezliczone ilości wpisów osób, które pomimo podążania „sportową ścieżką” w oparciu o obowiązujące standardy żywieniowe nie doświadcza pożądanych przyrostów z jednego prostego powodu – zmieszczenie w siebie „kulturystycznych” posiłków okazuje się po prostu trudne, a niekiedy – po prostu niemożliwe. Doprecyzujmy może, że mówimy tutaj o przypadkach, w których zalecane dzienne spożycie energii, uwzględniające odpowiednią nadwyżkę kaloryczną przekracza niekiedy 4000kcal.

Dla zobrazowania warto przedstawić przykładową dietę kulturystyczną „na masę” opartej na popularnych standardach:

Śniadanie: Omlet owsiany z prażonym jabłkiem. Skład: 2 całe jaja, 6 białek jaj, 150g płatków owsianych, jedno duże jabłko, 10ml oliwy z oliwek

Drugie śniadanie: Pierś z kurczaka z ryżem i surówką. Skład: 150g ryżu brązowego, 200g piersi z kurczaka, surówka z selera(200g), 15ml oliwy z oliwek

Obiad: Pierś z kurczaka z ryżem i surówką. Skład 200g ryżu, 300g piersi z kurczaka, 20g orzechów, surówka z selera (200g), 1 banan, 15 ml oliwy z oliwek

Podwieczorek (potreningowy): 2 banany, 40g odżywki białkowej

Kolacja: Twaróg z masłem orzechowym. Skład: 300g sera chudego, 15g oleju lnianego

To jest dieta, której mniej lub bardziej udane klony pojawiają się regularnie na forach internetowych. Dopowiem, że pomimo iż posiłki wydają się dość obfite, to całkowita wartość energetyczna powyższego jadłospisu wynosi ledwie 3500kcal. Tymczasem realizacja jego założeń dla wielu osób jest po prostu kłopotliwa. Już samo zjedzenie 200g ryżu w ramach jednego posiłku okazuje się problemem nie do przejścia. Przypomnijmy jeszcze raz, że w przypadku szybkiego metabolizmu i dużej aktywności fizycznej niekiedy w celu wywołania wzrostu masy mięśniowej konieczne jest zastosowanie diety dostarczającej grubo ponad 4000kcal. W takich przypadkach powyższa konwencja komponowania jadłospisu zupełnie się nie sprawdza. Warto więc zastanowić się nad tym jak mogłoby wyglądać rozwiązanie alternatywne.

Istnieją dwie główne bariery uniemożliwiającą dostarczenie odpowiedniej dawki składników energetycznych i odżywczych z pożywienia. Pierwszą jest zespól czynników odpowiedzialnych za uczucie głodu sytości, drugą natomiast – jakościowy dobór produktów żywnościowych. Okazuje się, że możemy mieć istotny wpływ na oba parametry. Nie trzeba być specjalistą od żywienia by zauważyć, że to ile jesteśmy w stanie zjeść w ramach danego posiłku, uzależnione jest w dużej mierze od jego walorów sensorycznych takich jak smak, zapach, konsystencja i wygląd. Jeśli spożywamy posiłki, które wyglądają apetycznie i nam smakują – siłą rzeczy jesteśmy w stanie zjeść więcej. Niestety omlety z białek jaj, sucha pierś z kurczaka z ryżem czy twaróg z olejem lnianym – do specjalnie smacznych nie należą. Co więcej, jeśli spożywane są codziennie, to po pewnym czasie ich konsumpcja staje się męczarnią i w efekcie jeszcze trudniej jest wcisnąć w siebie zaplanowaną porcję.

Kolejnym problemem jest gęstość energetyczna tak skomponowanych posiłków. Białka jaj, pierś z kurczaka, chudy twaróg to pokarmy charakteryzujące się stosunkowo niską wartością energetyczną. Trzeba ich zjeść naprawdę dużo by wpłynąć w sposób istotny na dzienny bilans kaloryczny. Zastąpienie ich bardziej kalorycznymi odpowiednikami może okazać się rozwiązaniem niezwykle korzystnym. I nie namawiam tutaj do wprowadzania produktów będących źródłem tzw. pustych kalorii, a takich które charakteryzują się nie tylko wyższa gęstością energetyczną, ale również – odżywczą. Tak więc zamiast białek jaj warto jest jeść całe jaja, zamiast piersi z kurczaka – udka, lub mięso wieprzowe, zamiast chudego twarogu – ser podpuszczkowy miękki taki jak mozzarella. Dzięki temu w podobnej objętości pokarmu będzie można dostarczyć większą dawkę kalorii.

Również w tym wypadku warto zobrazować jak mogłaby wyglądać taka alternatywna dieta na odpowiednim przykładzie:

Śniadanie: Omlet owsiany z musem bananowym, skład: 5 całych jaj, 100g płatków owsianych, 2 banany, olej kokosowy (do smażenia) 10g

Drugie śniadanie: Kanapka z pieczonym schabem, mozzarellą i pomidorem. Skład: 4 kromki chleba razowego żytniego (140g), 100g schabu, 40g mozzarelli, 10g masła extra, 30g migdałów, 150g pomidora, 150ml kefiru naturalnego, 2 mandarynki

Obiad: Zapiekanka ryżowa z łososiem i sosem jogurtowo-szpinakowym + deser: smoothie jabłkowo-pomarańczowe. Skład - danie główne: 250g łososia, 100g ryżu,

Podwieczorek (potreningowy): 100g ryżu, 1 banan, 40g odżywki białkowej

Kolacja: taka jak obiad, ale bez deseru lub taka jak drugie śniadanie.

Wartość energetyczna powyżej przedstawionego menu wynosi – uwaga – niemal 5000 kcal! W praktyce jednak skonsumowanie tak skomponowanych posiłków okazać się może łatwiejsze i przyjemniejsze (chyba, ze ktoś nie lubi szpinaku), niż próba wmuszenia w siebie wcześniej przedstawionej, odtłuszczonej i jałowej diety. Jeśli ktoś nie wierzy – proponuję wykonać prosty test w praktyce i spróbować dostarczyć 5000kcal bazując na fitnessowych standardach kulinarnych stworzonych przez kucharzy pozbawionych wyobraźni, a następnie zmienić dobór składników na mniej odtłuszczone i zacząć używać dodatków w postaci sosów i przełamujących nudę deserów owocowych.

W sytuacji, w której przyczyną problemów z rozbudową muskulatury jest niemożność spożycia zaplanowanej ilości pokarmu, należy z jednej strony podjąć działania na rzecz tego zwiększenia gęstości energetycznej posiłków, a z drugiej – postarać się tak zmodyfikować ich recepturę i sposób przygotowania, by były atrakcyjne kulinarnie. To naprawdę przynosi efekty.


Załączone pliki Obrazki
   
....Bierzesz jak dziecko , wyglądasz jak dziecko...

Właściciel serwisu
CIEMNA STRONA MOCY

http://www.ciemnastronamocy.pl
http://www.facebook.com/pages/Ciemna-Str...e=bookmark
http://www.facebook.com/xSCREAMxx
Odpowiedz cytując ten postQuote




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi Wyświetleń: Ostatni post
  Odstawianie koksu czyli zejscie z cyklu SCREAM 0 2 055 28.09.2017 11:31
Ostatni post: SCREAM
  Ginekomastia czyli męski problem SCREAM 0 4 388 01.08.2017 09:18
Ostatni post: SCREAM
  Jak skutecznie zwiększyć masę ciała? SCREAM 0 2 475 08.03.2017 10:35
Ostatni post: SCREAM
  Sterydy – czyli jak zrujnować posturę i mózg. SCREAM 0 12 219 08.02.2017 11:03
Ostatni post: SCREAM
  Dieta na masę Tomasza Bobrowskiego SCREAM 0 4 671 29.12.2016 11:22
Ostatni post: SCREAM
  PCT- czyli odblokowanie po cyklu SCREAM 1 6 968 20.12.2016 22:03
Ostatni post: fitAyaa
  WYZNANIA NATURALNEGO KULTURYSTY.... BRAŁ MASĘ KOKSU... SCREAM 0 8 725 07.10.2016 12:04
Ostatni post: SCREAM
  Wynalezienie sterydów, czyli jak to się wszytsko zaczęło ? SCREAM 0 2 408 06.08.2016 10:10
Ostatni post: SCREAM
  Pierwszy cykl - Czyli wszystko to , co powinieneś wiedzieć a boisz się zapytać :P csm 4 67 722 03.08.2016 23:46
Ostatni post: Ziółek
  Kozieradka na masę ! SCREAM 0 3 529 31.05.2016 11:09
Ostatni post: SCREAM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Copyright © Ciemnastronamocy.pl 2017 Community Software by MyBB.