Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naturalne sposoby na podniesienia poziomu testosteronu
#1
Naturalne sposoby na podniesienia poziomu testosteronu




W zasadzie o swój poziom testosteronu powinien dbać każdy. Czy jesteś mężczyzną czy kobietą, testosteron jest dla Ciebie ważny. Mimo wszystko, prawidłowy poziom testosteronu wydaje się być ważniejszy dla mężczyzn, kobiety mają swoje estrogeny, które pełnią u nich podobne (ale trochę inne) funkcje co testosteron u mężczyzn.



Należy pamiętać , ze na rozwój mięśni wpływa nie ogólny poziom testosteronu, lecz poziom tzw. wolnego testosteronu krążącego we krwi.Natomiast największe stężenie wolnego testosteronu we krwi występuje po przebudzeniu,Testosteron od rana do wieczora systematycznie się obniża. Masz jednak wpływ na jego produkcję, a niektóre zdarzenia w ciągu dnia mogą sprawić, że będziesz mieć go jeszcze więcej niż rano i nie mówimy tutaj o igle :p




Regulować swój testosteron powinieneś/aś w szczególności jeśli:

Brakuje Ci zapału do życia. Testosteron to nie tylko ciało i mięśnie. Testosteron to, przede wszystkim, psychika. Jeśli czujesz się ciągle zmęczony/a, osłabiony/a, brakuje Ci zapału do pracy czy do życia w ogólności, problemem może być zbyt niski poziom testosteronu.



Jesteś mężczyzną po 30 roku życia. Według statystyk 20 do 40% starszych (ponad 60 lat) mężczyzn ma za mało testosteronu i wymaga leczenia farmakologicznego. Testosteron największe wartości przyjmuje w okresie od około 17 do 25 roku życia. Tak naprawdę już po tym czasie zaczyna się jego stabilizacja, a potem nieuchronny (prawie) spadek. Według niektórych danych, poziom testosteronu spada po 30 roku życia średnio o 1% rocznie. Zależy to oczywiście od Twojego trybu życia. Spadek testosteronu jest związany ze starzeniem się i jest nieubłagany. Jednak tak samo jak starzenie można spowolnić odpowiednim trybem życia, tak samo jest z testosteronem.

Jesteś sportowcem i chcesz mieć lepsze wyniki. Testosteron jest potrzebny do budowania dużych i silnych mięśni. Dla kulturysty im więcej testosteronu tym lepiej, ale każdy sportowiec skorzysta z większego poziomu testosteronu.

Odchudzasz się. Testosteron pomaga spalać tkankę tłuszczową.

Źle się odżywiasz. Złe odżywianie rozregulowuje Twój układ hormonalny, w tym poziom testosteronu, który przecież jest hormonem.

Masz słabe, łamliwe kości. Testosteron wzmacnia kości!

Czujesz, że coś jest nie tak. Być może trenujesz, stosujesz dietę, a nie ma pożądanych efektów? Jak już pisałem, to hormony decydują o wszystkim!





Skoro testosteron jest taki pożądany, szczególnie przez sportowców, to dlaczego masz przejmować się jak podnieść poziom testosteronu naturalnie? Może lepiej przyjąć testosteron z zewnątrz? Wiele osób tak robi. Niektórzy w ramach terapii testosteronem (hormonalna terapia zastępcza, jak u kobiet przy menopauzie), gdy ich ciało nie produkuje wystarczającej ilości testosteronu, zaś niektórzy, by polepszyć swoje wyniki sportowe (co nie jest legalne) lub powiększyć mięśnie.

Testosteron można przyjmować w formie domięśniowych zastrzyków, plastrów naklejanych na skórę (podobnych do plastrów antykoncepcyjnych) oraz podskórnych pigułek.





Jedzenie, które podnosi poziom testosteronu

Pierwszą rzeczą, o którą powinieneś/aś zadbać chcąc podnieść poziom testosteronu jest odpowiednia dieta. O tym jaka jest zdrowa dieta napisano tyle książek i jest tyle teorii, że nie ma sensu rozwodzić się nad nimi w tym miejscu.

Wybierz taką dietę, która najbardziej Ci odpowiada, czy będzie to weganizm czy dieta paleo. Ważne, żeby dieta, którą wybierzesz dostarczała Ci wszystkich potrzebnych do życia składników. Jest wielu wegetarian, którzy nie bilansują odpowiednio swojej diety. Wyrzuć też do kosza wszystkie monodiety, bo na nich nie da się zdrowo żyć.



Poniżej kilka zasad żywieniowych, które pomogą Twojemu testosteronowi:

Spożywaj odpowiednią liczbę kalorii. Ujemny bilans kaloryczny obniża poziom testosteronu. Pozostawanie na dietach typu 1000 kcal nie dość, że nie pozwala na odchudzanie bez efektu jojo, to jeszcze psuje Twój układ hormonalny.

Tłuszcz jest Twoim przyjacielem. Tłuszcz nie ma dobrej prasy w dzisiejszych czasach, niesłusznie. Na zwiększenie poziomu Twojego testosteronu najlepiej wpływa spożywanie tłuszczów nasyconych i jednonienasyconych (tłuszcze wielonienasycone obniżają testosteron) Tłuszcze te występują głównie w mięsie, z tego powodu wegetarianie mają zazwyczaj mniej testosteronu niż mięsożercy.

Spożywaj białko jak najszybciej po treningu. Nie dość, że pomaga to w regeneracji i budowie Twoich mięsni, to jeszcze zwiększa poziom testosteronu.

Spożywaj produkty z tej listy. Niezależnie od tego jaką masz dietę, możesz wybrać z niej coś dla siebie:

– ziemniaki

– orzechy makadamia

– żelatyna wołowa

– kawa

– oliwa z oliwek extra virgin

– rodzynki

– imbir

– gorzka czekolada

– jajka

– olej arganowy

– awokado

– pieczarki

– soda

– jogurty

– czerwone mięso (organiczne)

– granaty

– sery pleśniowe

– jagody

– masło

– olej kokosowy

– cebula

– czosnek

– ostrygi




Suplementy diety podnoszące poziom testosteronu


Do prawidłowej produkcji testosteronu organizm potrzebuje przede wszystkim cynku i magnezu oraz witaminy D. Jeśli występują u Ciebie niedobory tych pierwiastków, to i produkcja testosteronu u Ciebie kuleje. Dlatego jeśli czujesz, że masz za mało testosteronu, suplementuj cynk, magnez i witaminę D.


Cynk odpowiada za działanie Twojego układu odpornościowego i podział komórek, pomaga również enzymom trawić spożywane przez Ciebie pokarmy. Cynk jest także potrzebny do budowy białek. Nie wiadomo dokładnie w jaki sposób niedobór cynku jest odpowiedzialny za niski poziom testosteronu, ale faktem jest istnienie korelacji.


Magnez: często się słyszy, że jeśli jesteś przemęczony/a, brakuje Ci siły, to trzeba wziąć magnez. Czy te objawy nie wydają Ci się podobne do objawów niskiego testosteronu? Tak. Magnez jest odpowiedzialny za zwiększoną produkcję testosteronu i jego suplementacja lub spożywanie produktów zawierających magnez jest istotna.


Witamina D: jest głownie syntezowana przez nasz organizm (skórę) pod wpływem działania promieni słonecznych. Badania dowiodły, ze witamina D jest silnie powiązana z poziomem testosteronu. Korzystaj ze słońca jak najczęściej, a kiedy nie masz takiej możliwości, zaopatrz się w odpowiednie suplementy.


....Bierzesz jak dziecko , wyglądasz jak dziecko...

Właściciel serwisu
CIEMNA STRONA MOCY

http://www.ciemnastronamocy.pl
http://www.facebook.com/pages/Ciemna-Str...e=bookmark
https://www.facebook.com/profile.php?id=100011720734408


Odpowiedz
Topic Options
Skocz do:


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sportowa fura podnosi poziom testosteronu SCREAM 0 67 10.12.2019, 11:47
Ostatni post: SCREAM
  Naturalne nootropy – wsparcie mózgu SCREAM 0 507 29.10.2019, 10:57
Ostatni post: SCREAM
  Receptory androgenowe–zwiększenie ich ilość i uwrażliwienie na działanie testosteronu SCREAM 0 528 11.10.2019, 12:17
Ostatni post: SCREAM
  GLUTATION-STYMULATOR TESTOSTERONU SCREAM 0 1 006 20.09.2019, 10:14
Ostatni post: SCREAM
  Wzmacniacze testosteronu SCREAM 0 2 499 08.05.2019, 13:21
Ostatni post: SCREAM
  Magnez ma wpływ na poziom testosteronu! SCREAM 0 1 830 08.12.2018, 13:35
Ostatni post: SCREAM
  Marihuana a poziom testosteronu SCREAM 0 3 180 13.09.2018, 09:55
Ostatni post: SCREAM
  Wielka tajemnica testosteronu SCREAM 0 2 013 21.08.2018, 09:41
Ostatni post: SCREAM
  Zbyt duża ilość testosteronu zabija szare komórki - dowodzą biochemicy z Uniwersytetu SCREAM 0 1 946 29.06.2018, 12:19
Ostatni post: SCREAM
  Inhibitory aromatazy oraz niedobór testosteronu SCREAM 0 2 643 23.05.2018, 09:07
Ostatni post: SCREAM



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości