Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Greg Zullak - Wydęte brzuchy i pępki czyli skutki uboczne zażywania sterydów
#1
Wydęte brzuchy i pępki czyli skutki uboczne zażywania środków anabolicznych.

Greg Zullak





Problem „pępków” istnieje i nabrzmiewa coraz bardziej – widzisz to nie tylko Ty czy ja, widzą to także tysiące fanów kulturystyki na całym świecie. Co gorsza, problem ten dotykający dotychczas tylko zawodowców przenosi się ostatnio także do świata kulturystyki amatorskiej. W niektórych przypadkach są to w zasadzie powiększone wypukłości, ale część kulturystów nosi już na brzuchu narośle wielkości piłek golfowych! Odpowiedź a pytanie, co się dzieje, jest dosyć złożona, tak jak czynniki wpływające na pojawienie się tego problemu.



Po pierwsze musimy pamiętać, że zdrowie w świecie kulturystyki zawodowej jest często problemem o drugorzędnym znaczeniu, i liczy się tutaj tylko osiągnięcie sukcesu. Czasami odnosi się wrażenie, że zażywanie pewnych substancji wspomagających (no dobrze – sterydów anabolicznych) wymknęło się spod kontroli. Kiedyś próbowałem porównać to, jak wyglądało wspomaganie farmaceutykami jeszcze 20-30 lat wcześniej, a jak wygląda to to teraz. To do czego doszedłem, wstrząsnęło mną dogłębnie – wyniki można podsumować jednym zdaniem. W dzisiejszej kulturystyce rządzi gruba przesada. Nigdy nie pochwalałem zażywania sterydów, ani innych form podobnego „wspomagania” jednak zawsze z miła chęcią słucham o dokonaniach niektórych ludzi na tym polu. Oto czego się dowiedziałem.



Zasadniczo kulturyści rozróżniają dwa główne powody powstawania „piłek brzusznych” oraz odstających brzuchów (przykład Oliver Burke). Pierwszym jest znaczne nadużywanie insuliny oraz hormonu wzrostu. Z tego, co się dowiedziałem, niektórzy szaleńcy próbują podawać sobie te substancje poprzez skórę oraz tkanki podskórne na brzuchu. Wychodząc z przeświadczenia, że właśnie w tym miejscu najlepiej się będą one wchłaniały. Nikt z nich jednaj nie pamięta o tym, że substancje te wywierają swój wpływ poprzez pobudzenie odpowiednich receptorów, które są w stanie wywołać silny miejscowy wzrost tkanek. Zatem oprócz samych mięśni takim kulturystom będą rosły także brzuszyska – uważam to za słuszną i bardzo widoczną karę za ich niecne praktyki.



Po drugie, w odróżnieniu od sterydów anabolicznych, hormon wzrostu pobudza wszystkie tkanki ciała do rozwoju. Może to być pośrednią przyczyną odstających brzuchów – po prostu organy wewnętrzne w pewnym momencie zaczynają się w nich nie mieścić i wypychają brzuch. Brzmi nieprawdopodobnie, ale jest jak najbardziej możliwe.



Po trzecie problemy wywołane zażywaniem zbyt dużych dawek insuliny przez długi czas. W sytuacji przedłużającego się okresu poddawanie organizmu wpływowi wysokich dawek insuliny nastąpi pogłębiające się uodpornienie receptorów na jej działanie. To pociągnie za sobą konieczność naturalnego zwiększenia ilości wytwarzanych w organizmie, aby wywrzeć ten sam wpływ, co poprzednio oraz stan chronicznej obecności podniesionego poziomu cukru we krwi. I dochodzimy do sytuacji, w której zamiast silnego człowieka stoi przed nami słabiutki diabetyk, mający problem z kontrolowaniem ilości cukrów we krwi. Czy teraz widać jasno, czym grozi zażywanie lekarstw bez wyraźnych wskazań medycznych.



Po czwarte, za odstające brzuchy mogą być odpowiedzialne zbyt długie okresy zażywania testosteronu. Jak wiadomo, jest to hormon męski, odpowiedzialny za uwypuklenie pierwszo i drugorzednych cech płciowych. Są to m.in. pojawienie się zarostu, popęd płciowy, budowa układu kostnego, barwa głosu, kształt szczęki itd., a także ilość tkanki tłuszczowej w organizmie. Zatem „koksowanie” przez cały rok prowadzi w prostej linii do uwypuklenia tych cech, a zatem m.in. do „kwadratowych szczęk”, basowego głosu, a także do przyrastania tkanki tłuszczowej – to ostatnie może odpowiadać za często oglądane wielki brzuchy.



Odstające brzuchy oraz pępki wielkości piłeczki do golfa są najbardziej widocznym śladem tego, że dany człowiek prawdopodobnie zażywa niebezpieczne, zakazane substancje i to w ilościach co najmniej nierozsądnych.


Załączone pliki Obrazki
   
Odpowiedz
Topic Options
Skocz do:


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nadmiar sterydów szkodzi, no chyba że jesteś… susłem! SCREAM 0 584 18.06.2019, 09:47
Ostatni post: SCREAM
  Pod wpływem sterydów - rozmowa z psychiatrą dr. jarosławem uziałłą SCREAM 0 807 11.05.2019, 10:30
Ostatni post: SCREAM
  Uboczne skutki soczków SCREAM 0 1 164 07.01.2019, 13:25
Ostatni post: SCREAM
  Stosowanie anabolików, czyli steroidów anaboliczno - androgennych przez młodzież SCREAM 0 1 058 28.12.2018, 20:23
Ostatni post: SCREAM
  Skutki uboczne stosowania sterydów u kobiet KobietaNAbombie 0 1 010 01.10.2018, 20:30
Ostatni post: KobietaNAbombie
  Odstawianie sterydów , czyli zejscie z cyku... SCREAM 1 9 276 03.09.2018, 20:05
Ostatni post: martyna96
  Działanie sterydów na Nasz organizm csm 1 4 760 31.08.2018, 19:44
Ostatni post: martyna96
  Wpływ sterydów na nasz organizm csm 1 4 523 31.08.2018, 19:42
Ostatni post: martyna96
  Czy przyjmowanie sterydów bez względu na cel wpływa na psychikę zażywającej je osob SCREAM 1 2 775 31.08.2018, 19:39
Ostatni post: martyna96
  Bezpłodnośc w wyniku nadużywania sterydów SCREAM 1 3 175 31.08.2018, 19:39
Ostatni post: martyna96



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości