Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy na redukcji konieczne jest robienie cardio ?
#1
Czy na redukcji konieczne jest robienie cardio ?






Przede wszystkim, jeśli myślisz, że „trening cardio jest dobrą formą redukcji tkanki tłuszczowej” – odsyłam do badań naukowych: przegląd badań o treningu interwałowym – porównania z aerobowym.


A dlaczego kulturyści nadal preferują trening cardio?

Warunki hormonalne przy stosowaniu SAA mają tyle wspólnego z treningiem na sucho – co mały fiat z bolidem F-1. Samo podawanie testosteronu ponadfizologicznych dawkach (>200 mg tydzień) czyni cuda: w połączeniu z odpowiednią dietą i treningiem, obserwowało się spadek ilości tkanki tłuszczowej (ponad 15 kg mniej na wadze oraz 10 cm obwodu pasa!), w ciągu 60 miesięcy, u mężczyzn w podeszłym wieku (t. undecanoate). To nie wszystko! Nawet przy braku prowadzeniu treningu u młodych mężczyzn stwierdzono duże przyrosty masy mięśniowej oraz spadek ilości tkanki tłuszczowej (5 miesięcy na t. enanthate, dawki od 25 do 600 mg / tydzień),


Kulturyści bardzo często sięgają po farmakologiczne spalacze najgrubszego kalibru np. salbutamol, clenbuterol, fenterminę, efedrynę! Odpowiedz sobie sam, jak ciało reaguje na podobną „bombę”; podpowiem tylko, że bez prowadzenia treningu 3 x 50 mg efedryny powoduje przyspieszenie metabolizmu o 3,6%. Nawet w czasie snu wydatek energetyczny wzrósł o 8.4%. [Źródło: „Acute effects of ephedrine on 24-h energy balance” ], Wg innych badań metabolizm spoczynkowy po 30 mg efedryny zwiększył się aż o 6,6%. Niektórzy oszacowali zwiększenie wydatku energetycznego aż o 10%. Wniosek: czy stosujesz sesje cardio czy nie – i tak chudniesz dzięki farmakologii!


Kulturyści bardzo często sięgają po hormony tarczycy (np. cytomel/T3); – co diametralnie zmienia sytuację, szczególnie jeśli weźmiesz pod uwagę jednoczesne stosowanie farmakologicznych spalaczy i SAA! Wniosek: czy stosujesz sesje cardio czy nie – i tak chudniesz dzięki farmakologii!


Kulturyści często spożywają absurdalne ilości białka (4-5 g na kg m.c.) - co przyspiesza metabolizm (do 25%, TEF - termiczny efekt pożywienia) i przyczynia się do redukcji tkanki tłuszczowej; do tego dodaj farmakologiczne spalacze, testosteron i inne SAA, hormony tarczycy - masz obraz sytuacji... Przykładowo w badaniach "Metabolic responses to high protein diet in Korean elite bodybuilders with high-intensity resistance exercise" kulturyści spożywali 4,3 ± 1.2 g białka na kg m.c.!


Trening cardio tak naprawdę nie jest do niczego potrzebny, bowiem większość efektów redukcji tkanki tłuszczowej leży w diecie (a zawodowcy stosują drakońskie programy żywieniowe). Nie zapominaj o tonach farmakologii!
Kulturyści są w większości po prostu za ciężcy, za wolni i za słabi by robić trening interwałowy, jedyne co mogą – to truchtać na bieżni, jeździć na rowerkach – stosować podobne programy niskiej intensywności,


Stawy i wiązadła kulturystów wskutek nadużywania SAA (szczególnie nie-aromatyzujących środków, niski poziom estrogenów) bardzo źle tolerują przeciążenia występujące w treningu interwałowym (np. bieg ze zmianą kierunku ruchu, sprinty, przeciąganie ciężaru, sprint z ciężarem),


Tak naprawdę kulturystom zależy na maksymalnym pozbyciu się tłuszczu – ale ... przy maksymalnym zachowaniu masy mięśniowej – jest to sytuacja która w niczym nie przypomina redukcji osób otyłych – wyczynowcy mają odwrotny skład ciała,






OPRACOWANIE _KNIFE_ BODY-FACTORY


Załączone pliki Obrazki
   
Odpowiedz
#2
Bardzo ciekawy artykuł Smile
Odpowiedz
#3
...na to, że cardio u kulturystów (tych bardzo dużych) raczej odpada jestem
w stanie się zgodzić (maks. możliwości w tym wypadku to rowerek
i szybki marsz z dużym nachyleniem na bieżni, chociaż znam ludzi, którzy startują
w zawodach mają po 130kg i kręcą cardio 2x50min dziennie). Natomiast -z całym szacunkiem
dla autora- ciężko jest mi się zgodzić z twierdzeniem, żeby olać kardio
micha i chemia ogarnie wszystko. Może po części w niektórych przypadkach
tak, ale ciekawe jak wyglądał by spadek fatu u zawodników z dobrze dopiętą
dietą + doping + regularnie kręcone kardio - zapewniam, że o wiele bardziej drastycznie ;-)
Konkluzja? Kręcenie kardio na redukcji nie jest konieczne, ale bardzo ją przyspiesza
i zwiększa efekty.

"Wniosek: czy stosujesz sesje cardio czy nie – i tak chudniesz dzięki farmakologii!"

Nie dajmy się zwariować... ;-)
Odpowiedz
Topic Options
Skocz do:


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czym jest tkanka tłuszczowa i jak się jej pozbyć ? SCREAM 0 1 373 16.01.2019, 15:37
Ostatni post: SCREAM
  Sterydy w MMA. Czy w UFC jest lepiej z USADĄ czy bez ? SCREAM 0 1 234 13.12.2018, 20:27
Ostatni post: SCREAM
  Błędy podczas redukcji SCREAM 0 1 640 03.09.2018, 10:29
Ostatni post: SCREAM
  Szpinak i Popeye dla wytrzymałości mięśni nie jest mitem SCREAM 0 1 046 05.07.2018, 12:25
Ostatni post: SCREAM
  Co to jest cheat day / cheat meat? SCREAM 0 1 870 04.03.2018, 11:11
Ostatni post: SCREAM
  Czy jest możliwe budowanie suchej masy mięśniowej na cyklu ? SCREAM 0 2 302 21.11.2017, 14:28
Ostatni post: SCREAM
  Kulturystyka jest dyscypliną w której w pewnym momencie sięga się po różne środki SCREAM 0 4 521 02.07.2016, 00:17
Ostatni post: SCREAM
  Robienie masy SCREAM 1 6 517 24.03.2016, 14:28
Ostatni post: SCREAM
  Popyt na sterydy jest duży csm 0 4 667 23.11.2015, 11:54
Ostatni post: csm
  Jaki procent sterydów na rynku jest podróbkami? Greg Zulak SCREAM 0 4 824 11.09.2015, 00:34
Ostatni post: SCREAM



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości