Ciemnastronamocy.pl
Magnez ma wpływ na poziom testosteronu! - Wersja do druku

+- Ciemnastronamocy.pl (http://www.ciemnastronamocy.pl)
+-- Dział: Artykuły na temat dopingu z Ciemna Strona Mocy SAA. (http://www.ciemnastronamocy.pl/forum-15.html)
+--- Dział: ARTYKUŁY NA TEMAT DOPINGU Z CIEMNA STRONA MOCY (http://www.ciemnastronamocy.pl/forum-12.html)
+--- Wątek: Magnez ma wpływ na poziom testosteronu! (/thread-2707.html)



Magnez ma wpływ na poziom testosteronu! - SCREAM - 08.12.2018

Magnez ma wpływ na poziom testosteronu!


Liczne badania wykazały, że magnez jest powiązany z całkowitym poziomem testosteronu zawartym we krwi. Niestety, braki magnezu są powszechne, ponieważ ludzie zazwyczaj nie dostarczają go do organizmu w wystarczającej ilości z diety. Już 10 minut stresu ,potrafi wypłukać prawie cały magnez z organizmu.Ten mikroelement zwiększa biodostępność testosteronu. Podczas naturalnego procesu starzenia lub w konsekwencji niskiej zawartości białka w diecie, rośnie stężenie białka wiążącego hormony (SHBG – Sex Hormone Binding Globuline). Białka te wiążą się także z testosteronem czyniąc go niedostępnym dla organizmu. Jednakże liczne badania pokazały, że testosteron „wolał” związać się z magnezem, a nie z SHGB, utrzymując w ten sposób poziom wolnego testosteronu, a tym samym jego działanie anaboliczne.

Magnez jest nazywany pierwiastkiem życia, ponieważ uczestniczy w 300 procesach biochemicznych organizmu. Decyduje o prawidłowej pracy układu odpornościowego i nerwowo-mięśniowego, bierze udział w budowie kości i zębów, zmniejsza ryzyko rozwoju nadciśnienia tętniczego, niedokrwiennej choroby serca, arytmii, astmy i cukrzycy typu 2. Jego niedobór może naprawdę utrudniać życie, powodując zawroty głowy, stany lękowe, drażliwość, bezsenność i depresję.


Poniżej zostały podane produkty, które warto wprowadzić do codziennej diety w celu uzupełnienia niedoborów magnezu.
  • kasza gryczana,
  • orzechy,
  • owocowe morza,
  • kakao, 
  • czekolada,
  • ciemne pieczywo,
  • ryby,
  • szpinak, 
  • banany, 
  • sery żółte,
  • mleko,
  • jajka,
  • ryż,
  • wysoko zmineralizowane wody,
  • biała fasola,
  • płatki owsiane,
  • natka pietruszki
Magnez w wodzie

Dobrym i naturalnym źródłem magnezu jest woda mineralna, ale taka, która zawiera minimum 50 mg tego pierwiastka w litrze. Musimy pić ją codziennie i to wcale nie mało, bo około półtora litra. Dlatego powinna być zawsze w zasięgu ręki. Picie wody musi być codziennym nawykiem wszystkich domowników. Spożywanie jej przed posiłkiem i w jego trakcie spowoduje, że zjemy mniej. Pamiętajmy, że po wodę trzeba sięgać nawet jeśli nie czujemy pragnienia. Pojawia się ono bowiem dopiero, gdy organizm jest już odwodniony w 2%. Gdy temperatura otoczenia rośnie, jesteśmy bardziej aktywni fizycznie, zapotrzebowanie na wodę ulega zwiększeniu. Dzieje się też tak w przypadku gorączki, zakażeń układu moczowego, infekcji wirusowych przewodu pokarmowego np. w ostrej biegunce. Poza tym woda, nawadniając nasz organizm, a tym samym każdą komórkę daje blask i elastyczność skórze.